maandag 12 mei 2014

Trek je plan: of hoe het moet zonder je moeder

Er komt de dag waarvan je wist dat die ging komen: je checkt uit bij Hotel Mama. Jongeren blijven tegenwoordig steeds langer thuis wonen want dat is prettig én goedkoop. Maar goed, er komt een moment dat je het nest verlaat. En dan wordt je ineens met allerlei praktische problemen geconfronteerd. Hoe hou ik mijn witte was wit? Hoe breng ik mijn administratie op orde? Hoe maak ik indruk op mijn schoonmoeder? Hoe hou ik een plant levend?

Het leven lijkt plotseling erg ingewikkeld. Maar geen nood: Trek je plan bevat 50 essentiële tips voor jongeren die voor het eerst zelfstandig gaan wonen.

Trek je plan heeft het hoofdstuk Eten en drinken met een paar handige basisvaardigheden en een paar gemakkelijke "killer" recepten waarmee je gegarandeerd indruk zult maken. Ook handig vond ik hier "Ken uw koffie" om te voorkomen dat je door mand valt als je een "laate matsjiato" besteld. Verder het hoofdstuk Onderhoud- en stijltips met o.a. tips rond dresscode: wat trek je aan bij dresscode cocktail of black tie, hoe knoop je een das en een inleiding tot de moderne etiquette. En natuurlijk heel veel info over wassen met alle stadia inclusief drogen, strijken en opbergen. Tenslotte het hoofdstuk Doe het zelf met o.a. hoe je een koelkast moet ordenen en wat je allemaal kunt doen met azijn (veel!).     

Slimme ouders doen Trek je plan aan hun uitvliegende kinderen cadeau. Want zij zitten er natuurlijk ook niet op te wachten om voor elk wissewasje gebeld of gewhatapped te worden. Zij hebben tenslotte eindelijk hun zelfstandigheid terug en zijn druk bezig om de slaapkamer van hun zoon of dochter om te bouwen tot fitnessruimte of hobbykamer.

Trek je plan geeft tips die soms verrassend praktisch zijn: ook voor de ervaren zelfstandige. Dus heb je uitvliegende kids, ben je er zelf een of wil je je huishouden tweaken dan is dit een heel handig boek!

Reserveer Trek je eigen plan in onze catalogus

Geen opmerkingen: