maandag 5 mei 2014

Frozen

Oké, misschien een beetje raar, zo met de zomer in aantocht, maar ik neem toch graag de tijd om de beste winterfamiliefilm ooit in het zonnetje te zetten. Frozen. Je zag hem nog niet? Gauw reserveren. Je zag hem wel en vond er niks aan? Dan heb je wel een hart van ijs hoor. Want zelfs wie niet van animatie of kinderfilms of musicals houdt, die gaat om bij het plezier dat deze film uitstraalt. Zeker weten. Dat ie een Oscar won voor Beste animatie en Beste lied, dat zegt mij dan weer niet zoveel. Ik heb er gewoon van genoten en blijf dat doen.

Oh ja, het verhaal. Een kroonprinses is geboren met magische krachten: ze kan alles in sneeuw en ijs doen veranderen. Uit angst voor haar krachten verbergt ze zichzelf en haar zusje voor de buitenwereld. Helaas gaat het bij haar kroning al mis. Ze vlucht  naar de hoogste berg, waar ze eindelijk vrij kan zijn. Maar haar lieve zusje gaat naar haar op zoek, om zus en zomer terug te brengen. Geholpen door de prins van haar dromen, een stoere ijsverkoper en een onvergetelijke sneeuwpop. Het kost natuurlijk even wat moeite, maar als de kroonprinses leert dat liefde beter werkt dan angst, heeft ze gelijk de sleutel ontdekt tot het beheersen van haar krachten. Mooi toch?

Ik zal het bekennen. Ik sleurde er niet alleen m'n bonuskinderen mee naartoe, maar daarna ook nog eens m'n nichtjes. Excuuskinderen. Hadden ze geen spijt van. Eén van hen bouwde zelfs haar eigen (papieren) ijspaleis na. Mooi toch? Oh ja, en als er dan toch Oscars uitgedeeld moeten worden, wat mij betreft dan voor de leukste teaser :-)

Happy summer!



Reserveer in onze catalogus.

Geen opmerkingen: