maandag 15 juli 2013

Handboek voor het bouwen van je eigen luchtkasteel


Ik heb er sinds kort een nieuw idool bij. Ze heet Barbara Sophia Tammes en ze maakt geweldige tekeningen en teksten. Via haar 'kleinkunst' nodigt ze je uit om je bewust  te worden van verborgen gedachten, wensen, verlangens en gevoelens.
In haar Handboek voor het bouwen van je eigen luchtkasteel doet ze dat in de vorm van een tocht door de verschillende kamers van een luchtkasteel, waarbij serieuze levensvragen op een speelse manier aan de orde komen.

Een luchtkasteel is een plek om jezelf gelukkig te fantaseren en om in te verdwijnen. Iets wat we sinds onze kindertijd een beetje zijn verleerd. Maar een luchtkasteel is ook een middel om met verbeeldingskracht de werkelijkheid en jezelf opnieuw vorm te geven. En daar helpt Barbara je op creatieve wijze bij. Want aan het eind van dit boek heb je helemaal jouw eigen unieke luchtkasteel gebouwd. Om daarna opnieuw te verschijnen.

Jouw luchtkasteel bestaat uit 25 kamers: een suite voor schaamte, een kamer voor geluk, een traanzaal voor verdriet. Elke kamer kun je naar eigen inzicht ontwerpen en inrichten door een aantal keuzes te maken en via vragen als: "Waar heb ik werkelijk verdriet om, waar ben ik trots op, wat zou ik graag anders willen?" Het boek zet aan om je gedachten vorm te geven, om te fantaseren en om de binnenkant van je hoofd de mooiste plek op de wereld te maken. Tja, en wie wil daar nu niet wonen?

En het leuke is, dit luchtkasteel heeft ook een bibliotheek. Daarin huist je intuïtie, die je kunt raadplegen als je met een probleem zit. Ik dwaal altijd graag even door dit luchtkasteel. Als ik wat triest ben en vastloop, of als ik juist blij en gelukkig ben. Het geeft me weer de hoop en lichtheid die ik zoek, of het bevestigt hoe leuk het leven eigenlijk is. Als je je huis maar een beetje leuk inricht!

Dus lees dit boek (of bekijk eerst deze inspirerende trailer), en verhuis met me mee!



Reserveer in onze catalogus.

Geen opmerkingen: