zaterdag 21 juli 2012

Ik ga op vakantie en neem mee....een boek!


Als jullie dit lezen ben ik al ruim over de helft van mijn eigen kleine Tour de France. Alleen zonder volgploeg of verzorgers want bij ons gaat alles, maar dan ook alles mee op de fiets; tent, kookgerei, slaapspullen, kleding, fietsgereedschap etc.etc. En daarom helaas weinig ruimte voor vakantieboeken. En dat terwijl vakantie het moment is voor achterstallig leeswerk, dus dat werd even puzzelen. Want de boeken moeten gezien de beperkte ruimte wel uitwisselbaar zijn tussen manlief en mij. 


Leven & lot van Vasili Grossman mocht in ieder geval mee omdat het een lekker dik boek is én manlief en ik beiden geïnteresseerd zijn in de Russische geschiedenis. Niet persé in deze volgorde.
Voor degenen die nog geen lijstje met ‘te lezen vakantie' boeken hebben is de site Why I love this book, een geweldige site om ideeën en inspiratie op te doen over (vakantie) boeken. 
Marc Barteling is vanuit zijn liefde voor boeken begonnen met deze website. Bekende en onbekende Nederlanders vraagt hij naar het boek waarvan zij vinden dat iedereen het zou moeten lezen. De ondervraagde krijgt daarvoor precies 1 minuut de tijd.
Je hoeft je in ieder geval niet meer af te vragen welke boeken lezenswaardig zijn en welke niet in je koffer mogen ontbreken.

En natuurlijk ben ik heel benieuwd naar jullie tips. Welke boeken kun jij iedereen aanraden? Dan heb ik na deze vakantie weer mooi een lijstje voor de volgende vakantie.


Reserveer Leven & lot in onze catalogus

Geen opmerkingen: