vrijdag 19 november 2010

Solomon Burke & De Dijk

Ik loop het gevaar oud nieuws te vertellen natuurlijk, maar toch wil ik graag even stilstaan bij de prachtige plaat van Solomon Burke & De Dijk: 'Hold On Tight'.

Toen Solomon Burke onlangs overleed belde mijn jongste zoon mij op om dat te vertellen. Hij was geschrokken van het nieuws op teletekst. Alleen al het feit dat een negenjarige weet wie Solomon Burke is, zegt al veel.

Mijn oudste zoon (van 10, met wie ik ergens begin dit jaar naar een concert van De Dijk ben geweest) had maar wat graag dat concert van De Dijk mét Solomon Burke bijgewoond..



Dat concert in Paradiso is uiteindelijk doorgegaan zonder de koning op zijn troon, als een fraai eerbetoon aan deze soullegende. Gelukkig hebben we wel dat prachtige album om naar te luisteren. Met nummers van De Dijk door de jaren heen, vertaald naar het Engels.
Waar ik in het begin bang voor was, blijkt niet het geval: het klinkt nergens gekunsteld. Nee, hier zijn mensen aan het werk vanuit de liefde voor muziek, voor de boodschap, voor het leven.
Luister en geniet...
Het was een bijzondere band die is ontstaan tussen Solomon Burke en De Dijk: de plaat is er de weerslag van. Verplicht luistervoer!

Follow me on Spotify

Reserveer in onze catalogus

Geen opmerkingen: