vrijdag 5 november 2010

James Bond All In

Ik heb een zwak voor elementaire helden. Ik ben dan ook blij met het verschijnen van 'het meest complete bond-boek ter wereld' 'James Bond All In'.
Waarom?
Ik hou er gewoon van: een beetje spannend verhaal, humor, een schurk en een held, een afsluitend duel waarbij the good guy uiteraard aan het langste eind trekt. Zo hoort dat.
Je kunt natuurlijk lang discussiëren over welke bond-acteur het beste is (Sean Connery), of welke film ('From Russia With Love'), maar het is misschien nog wel leuker om te lezen over de schepper van 007, Ian Fleming, en over de merchandising die gepaard gaat met het verschijnen van een nieuwe film. Om van de parodieën nog maar te zwijgen!
Dit boek van Raymond Rombout is geweldig voer voor de liefhebbers: enthousiast geschreven, actueel en wetenswaardig. En ook leuk voor de liefhebbers is dat dit weekend een beetje Bond-getint is.
Om 20.30 op rtl5 Johnny English, een leuke parodie met Rowan Atkinson, en voor de nachtbrakers om 00.25 uur op SBS6 Dr. No, de eerste Bond-film.
Beter kan je weekend niet beginnen!
Shaken, not stirred...

Mijn favoriete parodie:


Reserveer in onze catalogus

2 opmerkingen:

Peter zei

Do you expect me to talk, Goldfinger?

Erwin zei

no mr. bond, i expect you to die!