vrijdag 27 augustus 2010

House M.D.

Vaste prik op de donderdagavond: House. Gelukkig nu weer met nieuwe afleveringen. Er zijn vrijwel geen programma's waar ik voor thuis blijf, maar om deze serie laat ik wel eens wat schieten...
Op tv zijn we toe aan het zesde seizoen. En voor wie de serie nog niet kent: de voorafgaande seizoenen zijn te leen. Hoewel ik verder eigenlijk niet zo van ziekenhuis-series hou (Grey's Anatomy is wel aardig, E.R. kan me niet echt boeien; alleen De Co-assistent vond ik wel grappig), blijft Dr. Gregory House mij intrigeren.
Hugh Laurie speelt de cynische dokter Gregory House, die erg op zichzelf is en het liefst alle contact met zijn patiĆ«nten zou vermijden. Desondanks staat hij in hoog aanzien vanwege zijn feilloze instinct. Dit en zijn voorliefde voor medische puzzels maken van hem de laatste hoop voor ‘onbehandelbare’ patiĆ«nten met ongewone en mysterieuze ziektes.
Hugh Laurie tilt deze serie wel naar een hoger niveau; je moet er niet aan denken hoe het zou zijn met een andere acteur. Persoonlijk geniet ik het meest van het cynisme en de scherpe dialogen; de medische puzzel vind ik vaak van ondergeschikt belang.
Een leuk kijkje achter de schermen is hier te bekijken. Maar ga vooral de serie volgen...

Reserveer House M.D. in onze catalogus:
Seizoen 1
Seizoen 2
Seizoen 3
Seizoen 4
Seizoen 5

1 opmerking:

lynnzzy zei

Hoi Eck,

Leuk, dat je aandacht schenkt aan deze serie; ik ben ook al helemaal verknocht geraakt aan House en de manier waarop Hugh Laurie, met zijn cynisme, de rol van dr. House speelt. Fantastisch!