vrijdag 12 maart 2010

Over een andere boeg

Het moet maar eens anders! Ik heb zo mijn muzikale voorkeuren, en vaste lezers van dit blog weten dan wel zo'n beetje hoe de vlag er bij hangt. Is ook niet zo erg hoor, daar doe ik het voor natuurlijk. Maar mijn smaak is echt wel wat breder dan de meeste mensen weten.

Zo moest ik onlangs denken aan de periode dat ik naar mijn opleiding fietste met een walkman (ja, zo'n groot ding met een cassettebandje erin - Ik heb 'm nog...). Een buitensporig formaat hoofdtelefoon (inmiddels ook weer helemaal hip) op m'n hoofd, flink doortrappen en luisteren naar... Bach! Jazeker, Bach.


Ik werd destijds gegrepen door de vioolconcerten van J.S. Bach. Prachtig, meeslepend, gevoelig. En uitermate geschikt voor het breken van een snelheidsrecord op de fiets naar school.
Ik ving onlangs weer een flard op van deze muziek: toch maar weer eens lenen dus. Het bandje heb ik nog, maar de kwaliteit ervan laat te wensen over..
En aangezien we binnenkort weer overgaan op de zomertijd en het betere weer zich aan zou moeten dienen, lijkt de tijd ook weer rijp voor een nóg snellere etappe richting bieb..

Reserveer in onze catalogus

Geen opmerkingen: