vrijdag 12 februari 2010

Dubbelportret: Hiatt & Lovett

Beste lezers: ik kan natuurlijk niet anders! Aanstaande zaterdag komen John Hiatt en Lyle Lovett naar Paradiso in Amsterdam. Ik heb er nu al zin in en sta graag even stil bij deze muzikale grootheden...
Deze twee singer-songwriters deelden al vaker het podium, maar nu voor het eerst in Nederland. Twee karakteristieke stemmen, die je misschien niet eens zo snel zou combineren, maar het resultaat mag er zijn.
Beiden al jaren actief, een uitgebreid oeuvre, met juweeltjes van songs.
Het spijt me, maar één favoriet album er uit lichten zou de andere titels tekort doen. Nou vooruit dan, ik kan natuurlijk niet heen om het nieuws dat nog deze maand het nieuwe album van Hiatt uitkomt (Kent u dat, zo'n kriebel omdat je bijna niet kan wachten..?). Ook een vermelding waard: het laatste album van Lovett, 'Natural Forces', dat vorig jaar verscheen.
Onderaan deze post een aantal nummers van beide artiesten om een indruk te krijgen... Genieten maar!
Zijn er meer mensen die er bij zijn morgen? Het wordt vast zoals Paradiso ons op de site belooft: "samen op het podium zijn Hiatt en Lovett een wondermooie en geestige bundeling van indrukwekkende singer-songwriterkrachten".
Ik laat weten hoe het was en ik nodig iedereen van harte uit om dat ook te doen!





Lyle Lovett in onze catalogus
John Hiatt in onze catalogus

Geen opmerkingen: