vrijdag 25 december 2009

Micha Wertheim - Voor thuis

Op zoek naar een paar leuke DVD’s voor in de kerstvakantie, want ja....die kerstfilms gaan vast en zeker ook een keer vervelen, en toen vond ik Voor thuis van Micha Wertheim.
Die naam kende ik maar wist even niet zo gauw meer waarvan. Via Google werd mijn geheugen weer opgefrist door dit artikel in de NRC. En dat maakte mij nog nieuwsgieriger….dus deze DVD ging sowieso mee. En het was absurd leuk!!

In zijn show is Wertheim ervan overtuigd dat hij droomt en dat wij allemaal onderdeel uitmaken van zijn droom. Zijn conference waaiert alle kanten uit zoals dat ook in een droom gebeurt. Met absurde verhandelingen over dromen, de zin en onzin van ezelsbruggetjes, van Foster Parentskindjes via dyslexie tot de “gehandicaptenlobby”. Hard en soms ook ontroerend, ik vond het supergrappig!
En natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die zijn humor maar niets vinden, maar zoals Micha zelf zegt: “Humor is het leukst, als niet iedereen er om kan lachen”.
En als uitsmijter van mijn laatste blogpost van 2009…. een komische bluff your way in intellectuele kringen over….boeken en literatuur.




Reserveer in onze catalogus

Geen opmerkingen: