maandag 27 april 2009

My life without me

Stel je voor... Je bent een jonge vrouw van 23, je woont in een trailer in de achtertuin van je moeder, je hebt 2 kinderen met je eerste liefde, je werkt 's nachts als schoonmaakster en de dokter vertelt je op een dag het nieuws dat niemand wil horen. Wat doe je dan?

In My life without me gaat Ann niet bij de pakken neerzitten. Tijd om plannen te maken. Dat levert een lijstje op met 'Things to do before I die'.

1. Zeg elke dag tegen m'n dochters dat ik van ze hou
2. Vertel het nooit aan niemand
3. Zoek een nieuwe vrouw voor Don
4. ...

Dit is geen trieste tranentrekker vol cliché's, maar een warme film over liefde en vooral over leven. Want dat wordt ineens veel intenser en lijkt zelfs vanaf dan pas echt te beginnen. Het 'afwerken' van haar lijst brengt Ann in contact met emoties, die ze nooit heeft ervaren. En niet alleen maakt die ontdekkingsreis haar eigenlijk steeds gelukkiger, ze lijkt die levensvreugde ook over te dragen op de mensen om haar heen. Zo krijgt Ann wat ze graag wil: geen treurnis aan haar bed, maar een huis vol leven, met degenen van wie ze houdt. En wie wil dat nou niet.

Onvermijdelijk blijf je achter met die brandende vragen: wat zou er op mijn lijstje staan, waarom heb ik dat nog niet gedaan dan en wat ga ik daaraan doen... Nu!



Reserveer in onze catalogus

6 opmerkingen:

Tom zei

Kijk al tijden niet zo intensief meer alle films maar loop nog steeds niet achter. Deze film was wel goed! Van wat ik me er van herinner.

Ben X, Requiem for a Dream, Pi, The Butterfly Effect, The seventh seal gezien?

Zo heb ik laatst Earth gezien op Blu-Ray en ben nu helemaal overtuigd van de kwaliteit. Wanneer de PS3 in onze bieb niet gebruikt wordt zet ik deze film aan voor voorbijgangers.

Astrid zei

Ha Tom, leuk je hier ook te zien!
We hebben wel een beetje andere smaak ben ik bang. Van je lijstje ken ik alleen het wonderschone Earth. Inderdaad heel geschikt om gewoon aan te zetten voor voorbijgangers.

Wij draaien continu trailers met een verwijzing naar de catalogus. Weinig kijkers, maar ik vind het toch een aardige toevoeging op de collectie. En steek er zelf soms ook nog wat van op!

Als jij ook een keer iets gepassioneerds over een film wilt bloggen, stuur het naar de redactie. Gastschrijvers zijn welkom.

Trouwens, ik zie in je profiel '21 Grams' staan. Geniale film. Dat ga ik zeker een keer melden.

AvA zei

Vond het een geweldige film. Lang geleden dat ik zo vaak over het thema van een film met iemand heb gesproken. 'k Heb m'n eigen lijstje ook opgemaakt (nee, daar is geen directe noodzaak toe) en een beginnetje gemaakt.

Astrid zei

Dat is mooi om te horen AvA. En inderdaad hoef je niet ziek te zijn om zo'n lijstje te maken. Of er in ieder geval over na te denken. Succes verder!

Tom zei

@Astrid: 21 Grams is erg goed maar kijk ook eens naar Amores Perros. Een Spaanse? film met hetzelfde concept. De Amerikaanse versies van Spaanse films zijn wel goed maar toch is het leuk omze naast elkaar te kunnen zetten.

Wat super dat jullie constant trailers afspelen. Dat is natuurlijk geweldig voor de klanten! Hoe hebben jullie die geregeld?

Mijn top tien in wel wat oud en in willekeurige volgorde. Ik kan beter een top 100 maken;) Er zijn zoveel films die de moeite waard zijn imo.

Suc6

Astrid zei

Die film ga ik opzoeken, dank voor de tip.

De trailers is iets van een abonnement. M'n collega regelt dat. Altijd even checken of er geen geweld of sex voorbij komt en op de één of andere manier is er dus een koppeling met de catalogus. Het fijne weet ik er niet van, maar ik vraag het even voor je.