donderdag 5 maart 2009

Zonder een woord - Linwood Barclay

Het verhaal
Middelbare scholiere Cynthia Archer wordt op een ochtend wakker en ontdekt dat haar vader, moeder en broertje weg zijn. Er ligt geen briefje, er wordt niet gebeld. Er wordt gewoon nooit meer iets van hen vernomen. Vijfentwintig jaar later weet Cynthia, inmiddels getrouwd en moeder van een dochtertje, nog steeds niet wat er is gebeurd. Als ze te gast is bij een Spoorloos-achtig televisieprogramma komt alles in een stroomversnelling.

Zo´n achterflaptekst maakt mij wel heel nieuwsgierig. Hoe kan zo iets? En dan het moment dat ze thuis komt en de hoed van haar vader op de keukentafel ligt! Toen liet Zonder een woord mij helemaal niet meer los en kon ik nauwelijks meer stoppen met lezen. Het verhaal is meeslepend, goed opgebouwd zonder ook maar een moment ongeloofwaardig te worden. En al lezend werd ik steeds nieuwsgieriger hoe de schrijver dit intrigerende gegeven tot een kloppend plot zou uitwerken. Ik vind dat hij daar uitstekend in is geslaagd. Wil je weten hoe? Gewoon het boek lezen, dan weet jij het ook!




Reserveer in onze catalogus

Geen opmerkingen: