vrijdag 19 december 2008

Merry Christmas

Wat bezielt artiesten op het moment dat ze zich vergrijpen aan het kerstgenre? Goed, er blijven natuurlijk altijd klassiekers (I'm dreaming...), maar het lijkt mij geen pretje als je terugkijkt op je carrière en er achter komt dat je kerstshit, eh kersthit zo'n beetje het hoogtepunt was. George Michael timmert natuurlijk aardig aan de weg, maar zal altijd achtervolgd blijven worden door 'Last Christmas'. Tenminste, ik associeer de beginklanken van deze overgewaardeerde compositie direct met z'n foute coltrui...
Nee, vrolijk kan ik er niet van worden, van zo'n Sky Radio Christmas Top 50. Kennelijk vinden we dit met z'n allen het mooist. Draagt het veelvuldig afspelen van dit repertoire bij aan die warme kerstgedachte. Het spijt me, ik heb nu eenmaal meer met treurbeuken dan met kerstbomen. Voor wie het toch graag in huis wil hebben: reserveer in onze catalogus.
Ik hou me wel bij mijn eigen kerstblues:




Vrolijke dagen, mensen!

2 opmerkingen:

biebblogger zei

Over smaak valt niet te twisten. Ben het in hoofdlijn echter wel met je eens. We zijn "uitgeluisterd" op Celine Dion. En waarschijnlijk ook op John Lennon, alhoewel, dat ene nummer blijft een klassieker. Ben verder onder de indruk van Sarah Maclachlan - Wintersong. Dit album krijgt overigens maar 3 stereen bij AllMusic.com, evenals "Surfacing". Maar, zoals ik al zei, over smaak valt niet te twisten. Overigens, een compliment voor jullie weblog als gezamenlijk project.

Erwin zei

@biebblogger: ik ga dat nummer van Sarah eens even beluisteren... Over smaak valt inderdaad niet te twisten, maar gelukkig valt er over muziek wel te bloggen! Bedankt voor het compliment!